maandag 28 januari 2013

Maandaglunch

Tijdens het weekend verblijf ik altijd bij mijn ouders, net als de meeste Belgische studenten. Meestal brengen we ook van thuis wat eten mee om de rest van de week te overleven. Bij de meesten onder ons bestaat dit maaltijdpakket uit ingevroren restjes die mama en papa de vorige week hebben klaargemaakt. Vers, gezond en makkelijk. Het ideale recept voor een student. Toch ben ik zelf niet zo'n fan van deze diepvriesmaaltijden en neem ik altijd de verse restjes mee. Deze week:

- twee ajuinen
- een halve wortel
- een halve paprika
- een restje pitavlees
- een restje pasta

 Het meest makkelijke recept, dat altijd werkt om op kot te maken is uiteraard een wokschotel. De groenten en vlees opbakken en samenvoegen met wat pasta, een tortilla, couscous, rijst, ... Maar om je gerecht toch dat tikkeltje extra mee te geven is het belangrijk om het lekker af te kruiden of er een sausje bij te voegen.

Ik koos voor een combo van twee sausjes: oestersaus en zoete sojasaus. Dit leerde ik van een Aziatische vriend toen ik nog in Gent op kot zat. Zelf ken ik compleet niets van de Aziatische keuken, bij deze twee sausjes ging er al een wereld voor me open. Je kan ze vinden in eender welke Aziatische winkel, het zijn vrij bekende merken.
De linkse fles is Panda Oyster Flavoured Sauce en de rechtse fles is Sweet Soya Sauce van Heathy Boy. De sausjes zijn zeer budgetvriendelijk, ik kan me niet meer precies herinneren hoeveel ze kosten maar je zit zeker onder de 3 euro en je kan er een lange periode van genieten!

TIP Ga zeker eens rondneuzen in Aziatische winkels, ze hebben er ook minder speciale producten die vaak goedkoper zijn dan in onze gewone supermarkten!!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten