dinsdag 26 februari 2013

choco-gemberkoffie

Het leven van een student is zalig. Dat klopt, maar het is niet allemaal rozengeur en maneschijn. Ook wij, studenten, hebben regelmatig ons kopje koffie nodig om de dag door te komen...
Gelukkig heb ik van mijn ouders een Senseo gekregen om mee te nemen op kot. Dit is mijn beste vriend in de ochtend, de persoon waar ik het eerst tegen zal praten. (Misschien moet ik een keer een naam voor hem bedenken.) Elke dag drink ik ongeveer twee kopjes, ik heb drie verschillende zakjes koffiepads zodat ik regelmatig kan afwisselen. Toch word ik de smaak soms echt beu... dan moet het eens een beetje anders.

Vorige week kwam ik in een klein koffiehuisje in Antwerpen chocolade-gemberkoffie tegen. Dat kan nu toch niet zo moeilijk zijn om na te maken? En dat is het ook niet ;)


Wat heb je nodig?
  • 1 tasje koffie
  • 1 koffielepel choco
  • 1 snuifje gemalen gemberwortel
(Dit vind je in alle supermarkten in het kruidenrek )

Hoe begin je er aan?
Schep met een theelepel wat choco uit de pot en zet je lepel in je koffietas.
Vul je tas met lekkere dampende koffie. Werk af met een snufje gember.
(Je kan er ook altijd nog wat extra suiker en melk bijdoen.)

Dit is echt een heerlijk drankje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten