donderdag 7 februari 2013

Avocadowrap

Ik had gepland om niet te koken vanavond, maar soms kan ik mezelf niet inhouden. De hele week lang heb ik al zin in die avocado in mijn koelkast. Ik vond gewoon geen gepast moment om hem aan te snijden tot vanavond. Geen Oezbekistaans dus, maar wel een improvisatiemenu met de ingrediënten die in m'n koelkast lagen...




(Gek genoeg kwam ik na wat geGoogle uit op een gelijkaardig receptje van Jeroen Meus, maar het mijne is natuurlijk wat meer simpel. http://www.een.be/programmas/dagelijkse-kost/recepten/wrap-van-omelet-met-heilbot-avocado-en-appel ) 

Voor een grote honger van 3 wraps:
1 rijpe avocado
3 wraps
1 halve citroen of limoen
  ( ik had enkel citroen, maar limoen smaakt nog beter!)
1 halve appel in dunne luciferstukjes gesneden
1 halve geroosterde groene paprike
3 stukjes smeerkaas
2 eitjes
kruiden

Hoe begin je er aan?
Allereerst schil je de fruitjes en ontdoe je ze van hun pit. Ook de paprika ontdoe je van haar hart en snij je in reepjes. Deze leg je zo'n 10 minuutjes in een voorverwarmde oven van 180°C.

De appel snij je in kleine 'stekskes' (lucifers) waarna je er een beetje citroensap over sprenkelt.

De avocado (die trouwens goed rijp moet zijn!) prak je met je vork in een kommetje. Voeg er ook wat citroensap/limoensap bij naar smaak en kruid met peper, zout en dat wat je lekker vind! - Ik doe er vaak een bruschetta kruidenmengeling in van de winkel Oil & Vinigar. -

Zet hierna je pan op het vuur om een omeletje te bakken. Hiervoor kluts je de eieren in een kommetje, je voegt wat peper en zout toe en klopt het mengseltje alsof je leven er van afhangt! (Mijn oma geloofde altijd: des te langer je klopte, des te lekkerder je omelet werd.) Hierna mag het eimengsel in een pan met een klontje boter op een matig vuurtje zodat de omelet rustig gaart.

Ziezo, je voorbereidingen zijn klaar! Nu tijd voor het echte "werk"!

Neem een koude wrap, smeer hem in met een blokje smeerkaas. Voeg een opgehoopte eetlepel van het avocadomengsel toe en en smeer ook dit uit. Leg daarna wat stukjes appel, paprika en omelet op de wrap en zet enkele seconden in de microgolfoven. Na een paar seconden kan je de wrap oprollen. Zet hem daarna nog even opnieuw in de microgolfoven.... eet smakelijk!



In mijn laatste wrap verwerkte ik nog een laatste restje kaas dat ik had liggen. Een héérlijke combinatie, maar eigenlijk kan je vanalles tussen een wrap rollen. Al wat je maar lekker vindt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten