donderdag 7 februari 2013

De kookloze week

Ik had dit nog nooit meegemaakt, maar de voorbije week heb ik nog geen enkele dag zelf moeten koken en heb ik toch telkens een heerlijke voedzame maaltijd voorgeschoteld gekregen. Een ervaring waar de meeste studenten voor zouden juichen, en ik geef toe dat ik het stiekem zelf ook wel fijn vond.

Maandag
Restjes van mama's kip die ze op zondag had gemaakt.

Dinsdag
Een vriend van me kwam bij mij op kot koken voor mij en m'n vriendinnen. Hij is afkomstig uit Oezbekistan, dat ligt tussen Kazachstan en Turkmenistan. Dit is zo'n land waar ik dus echt totaal geen voeling mee heb en eigenlijk niets van af weet. Laat staan dat ik me kan voorstellen wat deze mensen zoal eten... Hij maakte voor mij en m'n vriendinnen een gerechtje met veel olie, rundsvlees, wortel, ui, rozijnen, rijst, gestoomde knoflook en heerlijke specerijen. Wat een geluk dat deze jongen een koksopleiding gevolgd had, het was smullen!! Het meest heerlijke wat ik zeker ga onthouden is de 'gestoomde knoflook'. Die legde hij in zijn geheel in de pan alvorens de rijst en wat water toe te voegen liet deze daarna zo'n 40 minuten stomen/koken met het deksel op de pan. Het gerecht zelf kreeg hierdoor een zachte knoflooksmaak.  De knoflook zelf werd dan tijdens de maaltijd verdeeld over onze borden, die at je dan lekker bij de rijst door het zachte vruchtvlees uit de partjes te zuigen.




Het recept kan ik jammergenoeg (voorlopig) niet met jullie meedelen, maar weest gerust... ik kom er wel achter!

Woensdag
Ga eens op date! Verwen jezelf, ga een keer op date met een leuke jongen door rond te wandelen in zijn studentenstad. (Ook al is het je eigen studentenstad, je ontdekt telkens nieuwe leuke plekjes door gewoon wat samen met elkaar rond te dwalen en gebouwen binnen te dringen, hihihi....)
Gezelliger dan ongemakkelijk op restaurant te gaan om een date te eindigen is samen op kot te koken. Of om de jongen voor jou te laten koken. *zo romantisch*

Donderdag
Vandaag ga ik een restje van de kookavond van Dinsdag eten. Jongens kunnen vaak moeilijk inschatten hoeveel meisjes eten en maken vaak veel te veel klaar. Geen erg, restjes zijn ook lekker!

Weekend
Van vrijdag tot zaterdag verblijf ik bij mijn ouders. Dat doen de meeste Belgische studenten. In de treinstations zie je tussen 16u en 19u een grote stroom van studenten die weer afzakken uit de steden naar de landelijkere gebieden waar hun ouders wonen. Zondagavond tussen 18u en 21u zie je net de omgekeerde beweging. (Dit zijn momenten die andere treinreizigers best kunnen mijden!)





Geen opmerkingen:

Een reactie posten