maandag 4 maart 2013

happy healthy salad met yochurtdressing

Vandaag de eerste zonnestraaltjes die de lente aankondigen en ik krijg meteen zin om iets gezonds te koken. Ik had weer een hele hoop lekkere verse groentjes meegenomen van bij mijn ouders thuis en stelde op het kookblog-forum de vraag wat er mee te maken viel. Ik heb gekozen voor deze gezonde lekkere salade met veel kleurtjes om lekker goedgezind de dag te starten!



wat heb je nodig voor de salade?
- beetje dun gesneden spitskool
- halve rode paprika in hele dunne halve reepjes gesneden
- halve zoet-zure appel (ik gebruikte Elstar) in dunne schijfjes
- half handje rozijnen
- 1 babybel kaasje in blokjes gesneden



en wat voor de dressing?
Ik heb eigenlijk nog nooit een dressing gemaakt, dus deze maakte ik louter op gevoel :D
- 3 eetlepels yochurt
- 1 theelepel honing
- 1 theelepel tartaarsaus
- halve theelepel mosterd
- beetje melk om de dressing vloeibaarder te maken



hoe begin je er aan?
Zowel voor de salade, als voor de dressing voeg je gewoon alle ingrediƫnten bij elkaar, en klaar is kees. (Wat hou ik van zulke makkelijke recepten!!)

smakelijk! :)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten