dinsdag 25 maart 2014

Rode couscous met gegrilde groenten en zoete smaakbommetjes

Misschien moet ik mij schamen voor deze blogpost, er komt weinig koken aan te pas. Toch heeft dit gerechtje me uitzonderlijk lekker verrast! Tis een must om te proberen als je weinig zin hebt in koken en toch voedzaam wil eten.


De laatste tijd heb ik minder zin om te koken. Niet dat ik geen inspiratie heb, ik denk voortdurend 'dit wil ik maken, en dit, en oh dat zou lekker zijn met dat, ....' maar mezelf achter het vuur zetten is een stap te ver. Wat de precieze reden is: geen idee.
Toch geloof ik dat dit in de toekomst gaat veranderen. Er is namelijk een nieuwe kotgenoot bijgekomen. Hoewel de jongen niet echt kookt, geloof ik toch dat het mij gaat motiveren om wat regelmatiger gerechtjes in elkaar te flansen. Maar dat zien we nog wel. #zelfkennis

Wat heb je nodig?
- rode couscous (deze week te vinden in de Aldi in NL) of gewone couscous
- snuifje zout
- oregano
- olijfolie of walnootolie
- 1/3 diepvriespakje gegrilde groenten
- zelfgeroosterde kerstomaatjes (recept!)
- eetlepel rozijnen
- wat kaas in blokjes

Hoe begin je er aan?
- Rooster vooraf je tomaatjes.
Je kan makkelijk een klein voorraadje grillen om een hele week toe te komen :).

- Doe in een kom of pannetje een kop droge couscous, wat oregano kruiden, peper, een snuif zout (en eventueel wat bouillonkruiden).
- Voeg nu evenveel (mag iets meer zijn) kokend water toe en laat het kommetje 5 minuten afgedekt trekken. Na 5 minuten voeg je wat olie toe om de couscous los te roeren en kruid eventueel nog wat bij.

- Doe de rozijnen in een mini kommetje of kopje en zet ze onder water. Laat ze nu ook 5 minuten staan.

- Stoom je groenten in een bakje in de microgolf voor 2 minuten.
- Snijdt ondertussen je kaas in blokjes.
- Wanneer je groentjes gestoomd zijn voeg je de couscous toe, een eetlepel geroosterde kerstomaatjes, de gewelde rozijntjes (zonder het vocht) en de kaasblokjes.
- zet opnieuw 30 seconden in de microgolfoven op 800W.

Dien op met een frisse salade en chilisaus :)

smakelijk


Geen opmerkingen:

Een reactie posten