donderdag 4 april 2013

Kippennuggets - Nigella Lawson

Stiekem ben ik een grote fan van Nigella Lawson, een prachtige mevrouw die met de simpelste producten lekkere en originele gerechtjes op tafel kan zetten. Zelfs voor kinderen!
Een paar jaar geleden zag ik op tv een aflevering waarin ze zelf kippennuggets ging  maken voor haar kleine spruiten. En wat zag dat er lekker uit... Ik ben gaan zoeken naar het recept en uitgetest voor jullie. Ik voelde me opnieuw heerlijk kinds :).


Wat heb je nodig voor de kippennuggets? (2personen)
- 1 kipfilet in reepjes gesneden
- 100ml yoghurt
- 1 theelepel kippenkruiden
- 100g zoute cracker/koekjes
- halve theelepel lookpoeder
- halve theelepel paprikapoeder

 Voor de groentjes?
- halve ajuin in kleine stukjes gesneden
- halve courgette in stukjes gesneden
- 1 wortel in stukjes gesneden
- 1 halve rode paprika in stukjes gesneden


Hoe begin je er aan?
Snijdt de kipfilet in reepjes en leg ze in een kommetje dat je vult met ongezoete yoghurt. Voeg hierbij de theelepel kippenkruiden en laat een halfuurtje/een uurtje marineren.

Doe je zoute crackers (ik gebruikte deze van de Aldi) in een plastiek zakjes en verbrijzel ze tot kruimels. Voeg hierbij het lookpoeder en het paprikapoeder en meng.

Verwarm de oven voor op 200°C.

Na een halfuurtje/uurtje mag je de kippenreepjes een voor een uit de marinade halen. Je haalt ze door het cracker-kruidenmengsel en legt ze op een bakplaat met bakpapier.
Laat ze nu in 15 minuten gaar worden in de oven en maak ondertussen de rest van je gerechtje....


Begin met water op te zetten voor je aardappelen/rijst en snijdt ondertussen je groenten fijn.

De groentjes stoof je op in een pot met was olijfolie, peper en zout terwijl de rijst/je aardappelen aan het koken zijn.

Wanneer alles gaar is kan je je maaltijd nog afwerken met verse peterselie.

PS De kippennuggets zijn op hun best met een beetje echte ketchup!

héééééééééérlijk! :)



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten