maandag 13 mei 2013

Pita met quinoa en rucola

Het is een tijdje stil geweest op deze foodblog, dat had namelijk te maken met het vele schoolwerk dat verzet moest worden de laatste weken. Vlak voor de examens moeten er zoveel taken binnen, presentaties gegeven worden en groepswerken afgerond worden. Het was een beetje een "zottekot" zoals ze dat bij mij in de Kempen wel eens durven zeggen. De drukke periode is gelukkig voorbij maar nu komen de examens weer in de buurt. Gelukkig wil dit zeggen dat ik wat meer thuis ben wat resulteert in dat ik opnieuw meer zelf kan koken en experimenteren. Wat ook nog moet gebeuren, nu het einde van het schooljaar begint te naderen, is dat al mijn conserven opgemaakt moeten worden. Hier kijk ik erg tegenop want ik hou meer van verse groenten. De voorraad moet dus opgemaakt worden aangezien ik in de zomervakantie vooral bij mijn ouders in de Kempen ga vertoeven. 

Vandaag een eerste gerechtje met vlees dat nog in de diepvries stak: pitavlees. 


Nodig:
- Rucolasalade
- Fetakaas
- Tomaat
- Sesamolie
- Olijfolie
- Azijn
- Quinoa gekookt
- Pitavlees 
- Peper & Zout

Hoe?
Dit is opnieuw een "gooi-maar-alles-bij-elkaar-receptje" Voor 1pers. gebruikte ik 1 tomaat, 1 theelepel azijn, 1 theelepel sesamolie, 1 theelepel olijfolie, een plak Fetakaas en een halve kop quinoa.



Begin met de quinoa te koken volgens de aanwijzingen op het pakje. (Let op dat je niet te veel zout in het water doet!)  
Snijdt ondertussen de tomaat en fetakaas in blokjes en meng ze met wat rucola-salade in een kom. Voeg hierbij de olijfolie, sesamolie en azijn. Later mag je de gekookte en afgekoelde quinoa er aan toevoegen, het pitavlees bak je apart. Smullen maar!!!! :)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten