donderdag 28 november 2013

Saclà pesto squeezy

Voor de curieuzeneuzen onder jullie die vreemd opkeken bij de manier waarop ik de pesto over mijn pasta geserveerd had in m'n vorig blogbericht, wil ik met dit blogbericht even wat licht scheppen in het duister. 

De pesto die ik hiervoor gebruikt had is namelijk een nieuwe pesto variant van Saclà die ik van een  communicatieureau mocht uittesten. Ze stuurden me een rode (Pomodore) en een een groene (Basilico) variant op, dit is wat ik er van vond...



Het unieke aan deze pesto's is het flesje waarin hij verkocht wordt, of beter: het spuitflesje. Het leek me in eerste instantie een erg handige manier om de pesto te verdelen over gerechten. Ik was dus enorm benieuwd naar het gebruiksgemak van deze verpakking, en naar de smaak uiteraard.

Pesto is geen product dat je elke dag gebruikt, daarom dat de meeste pesto potjes in de winkel eerder klein zijn. Ook heeft goede pesto een beperkte houdbaarheid. De spuitflesjes van Saclà zijn wat groter (175g pesto), dit is handig voor gebruik tijdens een feestje of voor grote gezinnen. Voor mij persoonlijk als student zijn ze iets te groot maar gelukkig hebben ze een lange houdbaarheid. Na opening blijft de pesto 4 weken goed. (Doe wel geen moeite om deze informatie op het flesje te zoeken. Ik heb om dit te weten te komen zelf naar het communicatiebureau gemaild.)

Ook handig aan de flesjes is dat je ze ondersteboven in je koelkast kan zetten, het ziet er wel niet even smakelijk uit maar hé... het is en blijft pesto :). De flesjes liggen makkelijk in de hand maar jammer genoeg komt de pesto er niet even makkelijk uit. Je moet echt al stevig duwen en als er dan al pesto uitkomt is het regelmatig met wat gespetter. Niet echt handig om mooi gerechtjes mee te garneren dus. Saclà had hier gerust voor iets minder dik plastic mogen kiezen...




Wat de smaak betreft is de pesto erg zoutig en waterachtig. Ik mis een zeker volheid van smaak. Oké we moeten onthouden dat dit kant en klare pesto is en dat Saclà om de pesto handig vloeibaar te moeten maken meer water heeft moeten toevoegen aan het product. Maar toch komt het de smaakervaring niet ten goede. Ik zou het product helaas niet aanraden bij vrienden.

Pesto in een spuitflesje is een zeer goed idee, maar er moet toch nog wat gesleuteld worden aan het product. Gelukkig is het enkel door "trial and error" dat er na verloop van tijd geweldige producten gelanceerd kunnen worden. Ik kijk dus uit naar de toekomstige pestoflesjes die het merk gaat lanceren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten