woensdag 27 november 2013

Tijd-loos: gevulde champignons met Boursin - ovenschotel

Ik heb al even geen blogbericht meer gepost, shame on me. Niet dat ik geen tijd had om te bloggen, ik had eerder geen tijd om te koken en dan is het lastig om op internet aan de rest van de wereld toe te moeten geven dat je de laatste maanden voornamelijk blikvoer, mama's opwarmertjes of snel-klaar-gerechtjes hebt gegeten. Maar vandaag geef ik toe: ik heb gezondigd.

Ik ga niet zeggen dat er de komende dagen snel verandering in zal komen, de komende weken zullen waarschijnlijk nog drukker worden dan de vorige. Maar ik ga wel proberen jullie terug wat receptjes voor te schotelen: de meest easypeasy snelle gerechtjes! :)



 Zoals deze lekkere ovenschotel die ik vorige week maakte met maar 5 ingrediĆ«nten:
- Pasta naar believen
- Boursin met knoflook en kruiden
- Champignons naar believen
- Gele paprika naar believen
- Pesto!

Hoe begin je er aan:
- Zet een pot met water en wat zout op het vuur en breng aan de kook, wanneer het water kookt voeg je de pasta toe en laat je deze koken volgens het aantal minuten op het pakje.
- Laat je oven voorverwarmen op 180°C.
- Ontpit ondertussen de gele paprika en snij deze in grove stukken en leg die in een ovenschaal.
- Borstel de champignons schoon en snijdt het steeltje er uit met een mesje. Zorg dat er een klein kuiltje overblijft en smeer in dat kuiltje bij elke champignon een halve eetlepel Boursin. Leg nu de champignons ook in de ovenschaal.
- Sprenkel wat olijfolie over de groenten en kruidt met peper en zout.
- Zet de ovenschaal in de oven voor een 10 a 15 minuten.
- Serveer met de vers gekookte pasta en wat pesto.

hmmmm :)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten