maandag 11 februari 2013

Keizers 7 kostbaarheden (De Post - Geel)

Ik ga bijna nooit uit eten, echt waar, dat gebeurt helemaal niet zo vaak. Waarom? Ja studenten hebben nu eenmaal niet zo'n geweldig groot budget om mee uit eten te gaan. En naar een taverne gaan voor een vidéeke (of pasteitje in Nederland) of een bord stoofvlees met friet vind ik dan weer weggegooid geld. Daarvoor sta ik liever zelf even in de keuken en dan is het meestal(!) nog beter ook.
Vandaag heb ik me echter laten overtuigen door een goede vriendin die ik al lang niet meer gezien had. We moesten dringend een keer bijpraten, en dat doe je natuurlijk het beste bij een hapje en een drankje!

Onze uitstap ging naar De Post in Geel. Een brasserie befaamd om haar grote porties, gezelligheid en een goede verhouding in prijs/kwaliteit. ( http://www.brasseriedepost.be/ ) Het was er zeer gezellig en rustig, knappe obers en een aangename sfeer. Mijn vriendin ging voor de vegetarische wok en ik ging voor 'spaghetti De Post'. Dit was een soort spaghetti bolognaise maar dan met meer gehakt en een zoetere smaak.

De gerechtjes waren op zich niet zo heel bijzonders. Wat me vooral is bijgebleven vandaag was de gezelligheid en het feit dat ik nog een keer met deze vriendin op stop kon én de thee. De Post heeft een aparte theekaart waar je wel 22 soorten op terugvindt (zie website). Ik en mijn vriendin zijn beide voor een speciale thee gegaan. Zij ging voor de thee 'pluk de dag' (deze kon ik online jammergenoeg nergens terugvinden) zelf ging ik voor de thee 'keizers 7 kostbaarheden'. Deze thee is een zachte mengeling van groene en zwarte thee met rozenbloesemblad, zonnebloembloesem en stukjes perzik.

 Ik ben zelf een enorme thee- en koffiedrinker. Deze thee viel me écht heel goed in de smaak. Ik vond hem terug op de website van 'De Goeijen' waar je hem ook online kan bestellen in de webshop.

Na wat rondsnuffelen ben ik nog een hele resem andere heerlijke theesoorten tegengekomen. Ik zou ze allemaal wel willen bestellen!
hmmmm.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten