zondag 8 september 2013

MoMade Cupcakes - uitgetest

De mensen die me goed kennen weten dat ik gek ben op cupcakes. In periodes bak ze wekelijks voor familie en vrienden om dan lekker aan tafel bij de koffie op te eten. Als het gaat om cupcakes gemaakt door een ander ben ik héél kieskeurig.
Hier in Antwerpen is er vlak aan de Groenplaats een klein en gezellig cupcakewinkeltje. Ik kocht er al enkele keren een cupcake en nog nooit is het me tegengevallen. 
Hoewel het er binnen aangenaam vertoeven met een kop koffie of thee koos ik vandaag voor een cupcake on the go. Die krijg je dan mee in een mooi doosje samen met een leuke postkaart. (Daarvoor alleen al zou je hier een cupcake kopen!) 
Vandaag ging ik voor een choco-coco cupcake, zoals de naam het al zegt me chocolade en kokos, de mooiste cupcake uit de vitrine. Jammer genoeg was er niet zo veel keuze meer. Vandaag was het Open Monumentendag waardoor de stad overspoeld werd door dagjestoeristen, en waarschijnlijk ook dit cupcakewinkeltje.
  
(Deze foto's komen van de website van MoMade Cupcakes.)

 Nu over de cupcake! 
De presentatie daar kan jij MoMade amper iets op aan te merken hebben. Alles ziet er lekker en smakelijk uit zonder dat er kleurstoffen aan toegevoegd zijn. Want bij MoMade is alles natuurlijk en vers. Dat zie je en dat proef je.


De topping op mijn cupcake is een soort chocoladebotercrème. Erg lekker, zeker als je niet weet dat het botercrème is zou je haast gokken dat het om chocolademousse gaat. Het cakeje zelf is ook erg lekker, vooral daar was ik nieuwsgierig naar. Het is geen gewoon cupcake-cakeje maar deze is wat donkerder van kleur (ik gok dat het gemaakt werd met bruine suiker) en bevat een kokostoets.
De cake is vol van smaak, niet droog en heeft een beetje een boterachtige nasmaak.




Persoonlijk hou ik er niet zo van als gebak te fel naar boter smaakt, maar bij deze cupcake wil ik dat door de vingers zien. Verder heb ik niet veel aan te merken op deze cupcake. MoMade gebruikt misschien wel iets te vaak botercrème op zijn cupcakes terwijl er naar mijn mening nog een hoop andere (misschien wel luchtigere) varianten qua topping zijn.

Als je in de buurt bent van de Groenplaats ga dan zeker een keer langs dit winkeltje. MoMade heeft elke dag een hele grote variatie cupcakes in zijn vitrine staan zowel in mini, medium als maxi formaat. Verder ook muffins, taartjes en cakes. Alleszinds  voldoende om je honger te stillen na een namiddagje shoppen op de Meir.


Place to be?
Reynderstraat 37
2000 Antwerpen

 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten