dinsdag 11 februari 2014

gepofte aardappels met witloof

Laatst werd ik wakker na een hele nacht geshopt te hebben in mijn dromen.
Het was totale uitverkoop van één of andere design meubelwinkel en ik had me eens goed laten gaan. Gelukkig geen lege portefeuille bij het opstaan, wel een leeg energieniveau. Zelfs shoppen in je dromen is extreem vermoeiend!
Begin deze week kwam ik op Facebook een bericht tegen over een stockverkoop van Fab. hier in Antwerpen. Alsof het een teken was haastte ik me diezelfde dag nog richting de bovenste verdieping van de Coffeelabs en kwam terug thuis met o.a. een siliconen stoombakje (dat overigens ook in de oven mag - handig!!)
Aangezien mijn moeder me dit weekend een kilo witloof mee naar het kot heeft meegegeven was het dus tijd om uit te testen hoe lekker gestoomd witloof uit de oven kan zijn.



Wat heb je nodig?
- 4 kleine stronkjes witloof
- 1 bol mozzarella in reepjes
- 1 eetlepel ahornsiroop
- 4 kleine aardappels, ik gebruikte witte en paarse (Vilotte)
- peper & zout
- olijfolie

Hoe begin je er aan
- Verwarm de oven voor op 180°C.
- Maak de aardappelen met een borsteltje schoon in koud water, dep ze droog en wrijf ze in met olijfolie.
- Leg ze in een ovenschaal, bestrooi met peper en zou en zet ze 60 minuten in de oven.

- Verwijder de buitenste bladeren van het witloof en snijd een stukje van het achterste kantje.
- Leg het witloof in een stoomschaaltje en besprenkel met wat peper, zout en de lepel ahornsiroop.
- Laat 7 a 8 minuten stomen op 700W.
- Haal het stoombakje uit de microgolf, giet het overtollige vocht weg.
- Verdeel de mozzarella over het witloof en zet 5 minuten onder grill tot er zich een mooie kaaskorst over het witloof vormt.

Dien op met een lekker vleesje.

smakelijk :)








Geen opmerkingen:

Een reactie posten